Стратегія NEW AUTO

15.07.2021.

NEW AUTO - стратегія розвитку до 2030 року.

Вольфсбург, 13 липня 2021 р. - Volkswagen представив свій план перетворення концерну на компанію - постачальника програмних рішень з мобільності, перш за все для власних потужних брендів і глобальних технологічних платформ, який дозволить забезпечити ефект синергії, збільшити існуючі й створити нові пули прибутку. «Ми поставили перед собою стратегічну мету - стати світовим лідером на ринку електромобілів - і ми йдемо до цієї мети. Зараз ми встановлюємо нові стандарти, - заявив генеральний директор Герберт Дісс (Herbert Diess) під час презентації стратегії концерну NEW AUTO, яка має бути втілена у життя до 2030 року. - Завдяки програмним рішенням ми зможемо провести подальші радикальніші зміни: перейти до виробництва більш безпечних, розумних і повністю автономних автомобілів. Для нас це означає, що технології, швидкість і розширення виробництва матимуть більше значення, ніж сьогодні. Майбутнє автомобілів буде яскравим!»

Концерн Volkswagen встановлює нові пріоритети, щоб використовувати можливості, які пропонує електрична й цифрова ера мобільності, а принципи сталості й декарбонізація є невід'ємними частинами її нової стратегії. До 2030 року концерн планує зменшити викиди вуглецю від одного автомобіля протягом його життєвого циклу на 30 % (порівняно з 2018 роком) відповідно до Паризької угоди. У цей же період часу, як очікується, частка електромобілів зросте до 50 %, тоді як у 2040 році майже 100 % усіх нових автомобілів концерну на основних ринках будуть автомобілями з нульовим рівнем викидів. Концерн планує зробити свою діяльність повністю кліматично нейтральною найпізніше до 2050 року.

Очікується, що пули прибутку й доходів будуть поступово переходити від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) до акумуляторних електромобілів (BEV), а потім - до програмного забезпечення та послуг, чому сприятиме розвиток технологій автономного водіння. Протягом наступних 10 років ринок ДВЗ скоротиться більш ніж на 20 %. Паралельно очікується, що частка акумуляторних електромобілів швидко зростатиме й технологія ДВЗ поступиться своїм титулом провідної технології. З розрахункового рівня 1,2 трлн євро до 2030 року продажі програмних рішень можуть приблизно на третину перевищити очікувані продажі акумуляторних автомобілів й автомобілів із ДВЗ і більш ніж у два рази збільшити показники загального ринку мобільності - з приблизно 2 трлн євро до прогнозованих 5 трлн євро. Очікується, що частка рішень з індивідуальної мобільності в автомобільній промисловості, як і раніше, становитиме 85 % ринку й комерційної діяльності Volkswagen. ДВЗ-сектор, що приносить стійкий прибуток і генерує значні грошові потоки, стане джерелом фінансування та засобом пришвидшення переходу до виробництва акумуляторних електромобілів. Очікується, що контрольоване нарощування виробництва, зумовлене ефектом синергії внаслідок зниження собівартості акумуляторів і виробництва й розширення виробництва, покращить рентабельність BEV-сектора. Зростання витрат на зменшення викидів СО2 і забезпечення відповідності стандарту Євро-7 і несприятливі умови оподаткування, ймовірно, ще більше скоротять маржу ДВЗ-сектора. Загалом маржинальний паритет повинен бути досягнутий протягом найближчих двох-трьох років. Для відображення свого нового стратегічного підходу Volkswagen підвищив рівень очікувань щодо операційної рентабельності продажів у 2025 році: концерн збільшив початковий діапазон із 7-8 % до теперішніх 8-9 % і взяв його за основу для етапу планування 70, що відбудеться у листопаді 2021 року. «Ми маємо намір запровадити провідні галузеві платформи для потужних брендів, щоб ще більше розширити масштаб виробництва й отримати ще більше синергетичного ефекту в майбутньому, - наголосив фінансовий директор Арно Антліц (Arno Antlitz). - Ми будемо масштабувати наші платформи BEV, ми хочемо розробити провідний комплекс програмних засобів для автомобільної галузі. І ми продовжуватимемо інвестувати в послуги з автономного водіння та мобільності. Під час такого переходу наш потужний ДВЗ-сектор допоможе отримати прибуток і грошові потоки для цього». Концерн Volkswagen уже виділив 73 мільярди євро на розвиток майбутніх технологій у період з 2021 до 2025 року, що становить 50 % від загальної кількості інвестицій. Частка інвестицій в електрифікацію та цифровізацію буде й далі збільшуватися. Концерн також продовжуватиме підвищувати ефективність і вже реалізує програму скорочення витрат на 5 %, яка виконуватиметься впродовж наступних двох років. Volkswagen також прагне зменшити матеріальні витрати ще на 7 % і оптимізує свій ДВЗ-сектор, скорочуючи кількість моделей, зменшуючи асортимент трансмісій для ДВЗ і пропонуючи більший вибір цінових пропозицій. Створена унікальна модель платформи для розширення майбутніх технологій. Комплексний підхід, застосовний для чотирьох ключових технологічних платформ, покликаний дозволити концерну Volkswagen отримати неперевершений синергетичний ефект для всіх брендів легкових пасажирських і легких комерційних автомобілів; також може частково використовуватися для вантажних автомобілів. Очікується, що ефект синергії спостерігатиметься в багатьох сферах: від універсальної архітектури BEV-продуктів до глобальної програмної платформи CARIAD, власного виробництва елементів живлення та акумуляторних батарей у потрібному обсязі, аж до платформи мобільності, яка органічно об'єднуватиме комплекс послуг у єдине ціле. 

Програмне забезпечення. Цілісна глобальна програмна платформа для інтелектуального й автономного керування.

Програмне забезпечення дозволить безперешкодно інтегрувати стратегію NEW AUTO в цифрове життя клієнтів і забезпечить ще більшу економію завдяки масштабуванню виробництва. Компанія CARIAD, що входить до складу концерну Volkswagen і займається розробкою програмного забезпечення для автомобілів, прагне до 2025 року розробити провідну програмну платформу як єдину програмну основу для всіх автомобілів концерну.

Акумуляторна батарея та заряджання.

 Інфраструктура як ключовий чинник максимізації потенціалу стратегії NEW AUTO. Запатентована технологія виготовлення акумуляторів, зарядна інфраструктура й енергетичні послуги є ключовими факторами успіху в новому світі мобільності. Таким чином, до 2030 року потужність буде основною компетенцією концерну Volkswagen, яка спиратиметься на два стовпи - «елемент живлення та акумуляторна система» й «заряджання та енергія» - під дахом нового технологічного підрозділу концерну. Концерн Volkswagen планує організувати контрольований ланцюжок постачання акумуляторних батарей шляхом встановлення нових партнерських відносин і опрацювання всіх ланок, починаючи від закупівлі сировини й закінчуючи переробкою. Метою є створення замкненого циклу в ланцюжку вартості акумуляторних батарей як найбільш стійкого й економічно вигідного способу виробництва батарей. Для досягнення своєї мети концерн Volkswagen покращує технічні характеристики акумуляторних батарей і спрощує їхню конструкцію. Таким чином, він представляє один уніфікований формат елементів акумуляторної батареї зі зниженням витрат до 50 % і збільшенням випадків використання до 80 % до 2030 року. Шість заводів-гігантів у Європі із загальною виробничою потужністю 240 ГВт/год до 2030 року допоможуть забезпечити потреби в акумуляторних батареях. Першим заводом у Шеллефтео (Швеція) буде керувати компанія Northvolt AB. Концерн Volkswagen щойно інвестував додаткові 500 млн євро у свого партнера Northvolt, що спеціалізується на виготовленні високоякісних елементів живлення, і працює з ним над запуском виробництва в 2023 році. Що стосується другого заводу в Зальцгіттері, концерн Volkswagen вчора підписав угоду про технологічне партнерство з китайською компанією - виробником елементів живлення Gotion High-Tech. Початок виробництва заплановано на 2025 рік. Разом обидва партнери розроблять та індустріалізують об'ємний сегмент уніфікованих елементів живлення на заводі в Німеччині. Третій завод (за рішенням концерну Volkswagen) має знаходитися в Іспанії. Він стане стратегічним стовпом кампанії концерну з електрифікації і розглядається як можливість встановити весь ланцюжок створення вартості електромобілів у цій країні. Як частина великої програми трансформації цей завод забезпечить постачання компонентів для проєкту виробництва акумуляторних електромобілів в Іспанії. Концерн Volkswagen перевіряє можливість будівництва заводу-гіганта разом зі стратегічним партнером. На завершальній стадії розширення наприкінці десятиліття завод планує досягти річної потужності 40 ГВт/год. Також передбачається, що з 2025 року в Іспанії буде вироблятися сімейство компактних акумуляторних автомобілів концерну. Остаточне рішення буде залежати від загальної концепції проєкту й наявності державного субсидування. Концерн Volkswagen також має намір запропонувати клієнтам єдине рішення, що охоплюватиме пропозиції від обладнання для заряджання до Служб енергоменеджменту. Зрештою, концерн планує побудувати цілу зарядно-енергетичну екосистему для автомобілів, пропонуючи клієнтам зручне заряджання і відкриваючи подальші можливості для бізнесу. Ці технології та послуги стануть ключовою компетенцією концерну Volkswagen. Окрім того, Volkswagen планує нарощувати інфраструктуру загальнодоступних зарядних станцій в Азії, Європі й Америці, спираючись на успішні ініціативи концерну, такі як CAMS у Китаї чи Electrify America в США. Компанія Electrify America сьогодні оголосила про свої наміри щодо збільшення своєї поточної зарядної інфраструктури у США й Канаді більш ніж удвічі: планується розбудова до 1800 швидких зарядних станцій зі встановленням 10 000 зарядних пунктів до 2025 року. Це розширення передбачає додаткове встановлення зарядних пристроїв потужністю 150 та 350 кВт - з найбільшою на сьогоднішній день швидкістю заряджання - і сприятиме поширенню нових електромобілів у Північній Америці.